Wy(MYŚL)one Wiadomości – projekt

wpis w: Aktualności | 0

Nasi uczniowie w okresie kwiecień-czerwiec 2021 uczestniczyli w projekcie Wy(MYŚL)one Wiadomości. Projekt odbył się w 100% online na platformach twinspace, etwinnig live, Teams i padlet – https://padlet.com/belfery/fakenews.

Uczniowie biorący udział w projekcie:

kl. 2TFF: Oliwia Gorczyca, Kinga Wierzchowska, Wiktoria Wojtczak; 

kl. 2TLG: Alicja Potocka – szczególnie aktywnie, Nikola Gronowska – szczególnie aktywnie, Wiktoria Karasińska, Zuzanna Puszkar, Oliwia Lesiak, Weronika Guraj; 

kl. 2TDG: Wiktoria Domagała, Aleksandra Owczarek, Natalia Pankowska, Marcin Łada;

Projekt obejmował kilka szkół średnich z Polski, językiem komunikacji był język polski, niektóre z  materiałów informacyjno-dydaktycznych wykonanych przez nauczycieli i  uczniów w ramach projektu posiadają  także wersję anglojęzyczną.   

Projekt ‘Wy(MYŚL)one wiadomości’ składał się z następujących zadań: 

1) Projekcja filmu ‘The Social Dilemma’ podczas zajęć, wspólne omówienie i refleksja nad przedstawionymi tam problemami (kwestie manipulacji w mediach społecznościowych, problem tworzenia wirtualnej iluzji i oddalania się od realnego życia, zjawisko AI (sztucznej inteligencji) i jego związek z komercyjną stroną korzystania z Internetu

2) Stworzenie prezentacji tekstowo-graficznych mających za zadanie przybliżenie wszystkim uczestnikom projektu najważniejsze pojęcia  związane z manipulacją medialną (np. clickbait, phishing, deep fake, bańka filtrująca itp.)

3) Udział w międzyszkolnej rozgrywce gry Kahoot   dotyczącej tematu projektu

4) Udział nauczycieli i uczniów w spotkaniach i dyskusjach związanych z podejmowanymi wyzwaniami 

5) Spreparowanie artykułów zawierających tzw. ‘fake news’ (na podstawie autentycznych materiałów prasowych wyszukanych online)

6) Stworzenie gry kahoot oraz krzyżówek dotyczących pojęć związanych ze zjawiskiem ‘fake news’

7) Zdemaskowanie fałszywych informacji i wszelkich nieścisłości w opublikowanych na padlecie  projektu akrtykułach

8) Przygotowanie krótkiej broszury informacyjno-graficznej stanowiącej ostrzeżenie i zarazem zachętę do mądrego korzystania z Internetu

9) Publikacja przydatnych linków i udział w spotkaniu podsumowującym projekt

10) Wypełnienie ankiety dotyczącej projektu

Dziękujemy uczniom biorącym udział w projekcie i zachęcamy innych uczniów do udziału w kolejnych projektach!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *