EKOczynni – zapraszamy do udziału konkursie

Program EKOczynni – konkursy dla szkół i uczniów

Program edukacyjno-ekologiczny EKOczynni jest skierowany do szkół ponadpodstawowych. Przedsięwzięcie organizuje Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza. Celem programu jest edukacja ekologiczna, kształtowanie postaw proekologicznych wśród uczniów oraz wsparcie szkolnych inicjatyw związanych z ochroną środowiska.

W ramach projektu zostaną zorganizowane dwa konkursy:

1. EKO-PROJEKTY – konkurs dla szkół

W konkursie mogą uczestniczyć zespoły szkolne składające się z nauczyciela i grupy od 3 do 10 uczniów.  Mogą one zgłosić projekt związany z ochroną środowiska, który już realizują, lub przygotować plan realizacji zupełnie nowego przedsięwzięcia. 

Zespoły mogą wnioskować o granty aż do 50 000 zł. Co najmniej cztery projekty otrzymają dofinansowanie na realizację.  

Dodatkowo do najlepszych szkół trafią nagrody finansowe, a uczniowie otrzymają praktyczne eko-zestawy.

2. EKO-ART – konkurs dla uczniów

Zadanie konkursowe polega na stworzeniu plakatu, który w oryginalny sposób przedstawi wybrany problem ekologiczny współczesnego świata.
Najlepsze prace zostaną wypromowane w przestrzeni publicznej największych polskich miast. Na autorów czekają nagrody.

Więcej informacji: profil facebookowy EKOczynni, strona MEN.

Program edukacyjno-ekologiczny EKOczynni – zapraszamy do udziału w konkursie i bezpłatnym szkoleniu online dla nauczycieli

PROWADZENIE PROJEKTÓW GRUPOWYCH W SZKOŁACH – BEZPŁATNE SZKOLENIE ONLINE-

W ramach programu edukacyjno-ekologicznego EKOczynni Fundacja PGNiG przygotowała bezpłatne szkolenie online dla nauczycieli dotyczące realizacji projektów grupowych w szkołach. Webinar  w ramach programu edukacyjno-ekologicznego EKOczynni jest dostępny na YouTube – tutaj. Szkolenie jest bezpłatne i otwarte, nie są wymagane wcześniejsze zapisy.

Celem szkolenia jest wsparcie nauczycieli w zakresie prowadzenia szkolnych projektów grupowych, w tym w ramach programu EKOczynni. Webinar został tak przygotowany, aby wiedza była uniwersalna i przydatna także dla nauczycieli, którzy nie są zainteresowani uczestnictwem w konkursie EKOczynni.

Przedsięwzięcie jest skierowane do szkół ponadpodstawowych z całej Polski. Organizuje je Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza. Źródło: men.gov.pl

Specjalny Serwis Polskiego Radia z okazji 100. rocznicy urodzin poety Krzysztofa Kamila Baczyńskiego

Screen Specjalnego Serwisu Polskiego Radia

Z okazji 100. rocznicy urodzin poety Polskie Radio przygotowało specjalny serwis internetowy. Słuchacze znajdą tam unikatowe nagrania archiwalne Polskiego Radia – opowieści członków rodziny, przyjaciół, żołnierzy i kolegów z konspiracji, a także wypowiedzi biografów oraz znawców literatury.

Zachęcamy do zapoznania się z tymi materiałami

Animowany Licznik
0

100 lat temu urodził się Krzysztof Kamil Baczyński. Poeta pokolenia Kolumbów.

Krzysztof Kamil Baczyński rodził się 22 stycznia 1921 w Warszawie, zginął 4 sierpnia 1944 w Powstaniu Warszawskim. Twórczość Baczyńskiego charakteryzuje się dużą dynamiką zmian – ewolucją postawy wobec rzeczywistości, która pociągała za sobą zmianę w repertuarze środków artystycznych.Zaczął pisać już jako gimnazjalista, do roku 1941 trwa jego „wczesny” etap twórczości, podczas którego poeta tworzy głównie pod wpływem J. K. Weintrauba, poezji Czechowicza i wileńskich Żagarystów (zwłaszcza Zagórskiego i Rymkiewicza).

Na czoło, poza typową dla katastrofistów scenerią kosmiczną, wysuwa się kontrast między sielankowym obrazem dzieciństwa – utraconą arkadią spokoju i piękna, a katastrofą, która obróciła ten świat w niwecz. W przeciwieństwie jednak do twórców którzy go inspirowali, był poetą Apokalipsy spełnionej.

Na jesieni 1941 w twórczości Baczyńskiego daje się zauważyć przemianę – poeta doznaje „porażenia okupacyjnego” – w jego wierszach następuje zwrot do tradycji romantycznej (zwłaszcza Słowackiego i Norwida), zaznacza się w niej konflikt dwóch tendencji artystycznych – liryki „czystej”, dającej pierwszeństwo swobodnej grze wyobraźni oraz liryki zaangażowanej, zajmującej aktywną postawę wobec bieżących wydarzeń. Druga z tych tendencji zyskuje przewagę, wysuwa na czoło rolę poety jako natchnionego wieszcza i budziciela sumień. Wymowa jego wierszy pozostaje jednak wieloznaczna i płynna, jej język jest silnie zmetaforyzowany, występują w niej liczne symbole, słowa – klucze, zaskakujące połączenia motywów (z najistotniejszym motywem wody), stale przeplatają się dwa style – intelektualno-dyskursywny i wizjonersko-symboliczny (wykorzystujący takie elementy, jak baśń, legenda, mit, sen)”. Źródło: culture/B.Szleszyński

Skip to content