PROJEKT EDUKACYJNY „EKSPERYMENTY Z MATERIAŁAMI”

     W maju br. uczniowie dwóch klas pierwszych odzieżowych wzięli udział w międzyprzedmiotowym projekcie edukacyjnym „Eksperymenty z materiałami”. Projekt został przeprowadzony w ramach lekcji Chemii i Materiałoznawstwa Odzieżowego. Celem projektu było między innymi:
Rozwijanie umiejętności rozpoznawania włókien; Poszerzenie wiedzy z zakresu materiałów odzieżowych i włókienniczych; Rozwijanie umiejętności zastosowania poznanych technik identyfikacji włókien; Rozwijanie umiejętności pracy z odczynnikami żrącymi; Profilaktyczne wykorzystanie wiedzy z zakresu oddziaływania substancji żrących na włókna; Określanie właściwości włókien i ich wpływu na właściwości materiałów włókienniczych. Uczniowie dowiedzieli się, jaka jest odporność różnych włókien (bawełna, len, wełna, wiskoza, poliamid i poliester) na działanie odczynników żrących – wybranych kwasów i wodorotlenków oraz innych czynników chemicznych, w tym środków bielących.
Jak się okazuje, już jedna kropla kwasu siarkowego (VI) niszczy włókna bawełny. Natomiast wodorotlenek sodu rozpuszcza tylko włókna białkowe, a więc te, które są pochodzenia zwierzęcego – wełna i jedwab.
Wyniki swoich prac uczniowie przedstawili w formie prezentacji multimedialnych.

TORBA Z APLIKACJĄ NA PLAŻĘ, NA ZAKUPY

     W terminie kwiecień-maj 2019 został zrealizowany przez uczennice oddziału 1TPMA projekt międzyprzedmiotowy. Na zajęciach z języka niemieckiego wykonano prace projektowe w oparciu o słownictwo zawodowe i opis szycia torby z niemieckiego czasopisma „BURDA”. Następnie na lekcjach projektowania i stylizacji ubiorów zostały zaprojektowane aplikacje do toreb. Zakończenie projektu nastąpiło na lekcjach kreowania odzieży, gdzie zostały uszyte przez uczennice bardzo ładne torby z aplikacjami.
     Gotowe prace projektowe zaprezentowano na wystawie w naszej szkole.
     Serdecznie gratulujemy uczennicom klasy pierwszej udanej premiery w zakresie „tworzenia czegoś pięknego z kawałka materiału”!

FRYZURA INDUSTRIALNA – PAPIEROWE FORMY FRYZUR

     Projekt edukacyjny „Fryzura Industrialna -Papierowe formy fryzur” był realizowany w klasie 4tD wraz z nauczycielem Beatą Wach-Mińkowską na zajęciach pracownia wizualizacji. Podstawowym celem projektu było wzmocnienie kompetencji personalnych w zakresie pracy w zespole oraz rozwinięcie umiejętności myślenia przestrzennego. Uczniowie wykonali grafiki w 2D a następnie stworzyli projekty przestrzenne. Podsumowaniem projektu była sesja zdjęciowa w szkolnym studio foto i przedstawienie efektów projektu w gablotach na korytarzu. Projekt był bardzo dobrze odebrany przez młodzież w nim uczestniczącą oraz społeczność szkolną. Uczniowie z młodszych klas byli bardzo zainteresowani sposobem wykonania i efektami działań starszych koleżanek.

FORMY PERUKARSKIE- (Perücke)
PROJEKT INTERDYSCYPLINARNY PRACOWNIA WIZUALIZACJI – JĘZYK NIEMIECKI

     Celem projektu było poszerzenie wiedzy i umiejętności poznawczych przez uczniów oddziałów 3tc, 3te, 3td, a także podwyższenie motywacji do działań i uwrażliwienie na kulturę. Podczas realizacji projektu powstały opisy wykonania formy perukarskiej w języku niemieckim i polskim oraz projekty rysunkowe i szablony formy perukarskiej.
     Uczniowie zwiększyli swoje kompetencje zawodowe poprzez wykonanie analiz tekstów w języku niemieckim i ich tłumaczenie. Dokonali szczegółowej analizy kształtów montur do peruk i szablonów do wykonania podstawy peruki. Zaprojektowali na podstawie montury fryzury damskie i męskie.
     Projekt został zrealizowany zgodnie z założeniami efekty projektu są zaprezentowane na korytarzu szkolnym w formie gazetki w gablocie . Wykonane formy perukarskie będą w przyszłości służyć jako pomoce dydaktyczne do zajęć specjalizacyjnych z zakresu perukarstwa.
     Projekt odbywał się pod patronatem Szkoły Wizażu, Stylizacji, Charakteryzacji „Cztery Pory Roku”.

PROJEKT SPOŁECZNY

     Uczniowie oddziału 1TMB pod opieką wychowawcy Małgorzaty Kur wzięli udział w realizacji projektu społecznego we współpracy z Polską Fundacją Dzieci i Młodzieży w Warszawie. Otrzymaliśmy fundusze i zaproponowaliśmy warsztaty szkolne w Szkole Podstawowej 169 w Wilanowie. W warsztacie wzięło udział 20 pierwszoklasistów. Uczniowie technikum uszyli płócienne worki dla dzieci, na zajęciach z kreowania ubioru, które młodsi koledzy będą mogli wykorzystać na swoje rzeczy na zajęcia WF lub w innych celach – jeden pokazowy worek został uszyty w Szkole Podstawowej podczas warsztatów. Zajęcia odbyły się 23 maja i trwały 5 godzin. Dzieci usłyszały i zobaczyły jak się taki worek powstaje, od projektu do uszycia. Poznały maszynę do szycia, jej zastosowania. Następnie realizowaliśmy warsztaty plastyczne – dzieci ozdabiały swoje worki zakupionymi gadżetami. Tematyka ozdabiania nawiązywała do ekologii, świata roślin i zwierząt, poprzedzona krótką prezentacją o roślinach. Animatorami byli uczniowie oddziału 1TMB (15 osób), także mama jednej uczennicy bardzo nas wspierała. Na zakończenie nie zabrakło słodkości.
     Dziękuję wszystkim zaangażowanym w projekt, od pomysłu, zakupów, wykroju poprzez uszycie i prezentację.