Dojazd
Kontakt
Kalendarz
Roku szk.


Plan lekcji

Zajęcia pozalekcyjne

Aktualności

Galeria

Biblioteka
Scenariusz
ewakuacji
Dziennik
elektroniczny
















PIKNIK W OGNISKU MŁODZIEŻOWYM
     Uczniowie klasy drugiej Szkoły Zasadniczej o profilu fryzjerskim zorganizowali piknik dla dzieci z Ogniska Młodzieżowego na Mokotowie, przy ulicy Grottgera. Inspiracją był projekt Polskiej Fundacji Dzieci i Młodzieży . Przedsięwzięcie było współ finansowane z funduszy europejskich i Miasto Stołeczne Warszawę. Pomysł wziął się spontanicznie z potrzeby chwili. Młodzi ludzie podkreślali ,że mają pewne umiejętności ,czas i serducho. Chcą się dzielić, bo dobro powraca.” dziś my pomagamy, jutro może my taką pomoc otrzymamy.” Opiekunem projektu była p .Małgorzata Kur, dużą pomoc okazała p. Irmina Bryłka.
     1 czerwca w Dzień Dziecka przygotowali dla dzieciaków ze ogniska piknik: pokazali nowe trendy we fryzjerstwie, uczesali dzieciaki i w pokazie zaprezentowali, to co powstało na ich głowach, Młodsze upiększali warkoczykami, kolorowymi włosami, tatuażami, malowali pazurki i ich buziaki. Razem z opiekunami z ogniska przygotowali grilla . Nie zabrakło wspólnych zabaw i konkursów sprawnościowych i quizów” Koła Fortuny”. Wszystkie atrakcje cieszyły się dużym zainteresowaniem, dzieciaki były szczęśliwe i bardzo wdzięczne. Na zakończenie były wspólne zdjęcia, dyplomy i nagrody. Nikt nie wrócił do domu bez prezentu.
     Współpraca będzie kontynuowana.
     Dziękujemy klasie 2za za wielkie serce!


MOJA NIEMIECKA TOREBKA - PROJEKT KLAS 1 TA ORAZ 1 TB


     W dniach 27.02 do 15.03.2017 ww. klasy Technikum Odzieżowego brały udział na lekcjach języka niemieckiego w między-przedmiotowym projekcie.
Zadaniem uczniów było przetłumaczenie opisu szycia torebki z czasopisma niemieckiego „BURDA” i wykonanie pracy projektowej w oparciu o to tłumaczenie. Uczniowie przy pomocy nauczycieli, Internetu i słowników dobrze sobie poradzili z wykonaniem postawionego im zadania. Powstały bardzo ładne prace projektowe, które obecnie są prezentowane w naszej szkole.
     W kolejnym etapie uczniowie będą szyć te torebki na lekcjach kreowania ubiorów.
     W realizacji projektu pomagała pani E. Mędrzycka- nauczyciel kreowania ubiorów, która zatwierdziła opis szycia torebki od strony krawieckiej. Dodatkowo w realizacji projektu współpracowała nasza biblioteka, która zamówiła czasopisma „BURDA” w wersji niemieckiej.
     Całość projektu była nadzorowana przez nauczycieli języka niemieckiego: p. A. Wątróbską, p. I. Augustyniak, p. M. Fertałę.


INSPIRACJA, KOLOR, FORMA - FRYZURA


     Projekt edukacyjny jest realizowany w szkole na zajęciach dodatkowych organizowanych przez koordynatora, na zajęciach praktycznych pracowania wykonywania i stylizacji fryzur - przedmiot zawodowy z zakresu kwalifikacji A.19 Wykonywanie usług fryzjerskich oraz przedmiocie pracownia wizualizacji - przedmiot zawodowy z zakresu kwalifikacji A.23 Projektowanie fryzur.
     Projekt jest koncepcyjny: uczestnicy tworzą kolekcję fryzur i wykonują je na głowach treningowych. Dodatkowo tworzona jest dokumentacja projektowa zawierająca rozrysy technologiczne wykonanych zabiegów.
     Uczniowie klas III TD, III TE i III TF technikum pogłębiają w ten sposób swoją wiedzę i umiejętności o charakterze zawodowym.
     Pełny opis projektu dostępny na stronie Nowej Ery
     Czas trwania projektu październik 2016 do marzec 2017.
     Koordynator Beata Wach-Mińkowska
     Współpraca: Ewa Mierzwa, Piotr Olszewski, Magdalena Wróbel, Żaneta Ostałowska

Projekt w liczbach:
  • W projekcie wyodrębniono 15 grup
  • Grupy liczyły od 2 do 4 osób
  • Udział wzięło 52 uczniów
  • Wykonano 15 plakató w projektami
  • Wykonano ponad 500 zdjęć dokumentujących projekt


WYBITNI POLACY W DZIEJACH PAŃSTWA POLSKIEGO


     Zapraszamy do biblioteki na mini wystawę pt. „Wybitni Polacy w dziejach państwa polskiego na przestrzeni wieków – twórcy polskości.”
     Prace graficzne były wykonane w ramach projektu edukacyjnego realizowanego przez klasę trzecią Technikum Odzieżowego na przełomie października i listopada 2016 roku pod kierunkiem nauczyciela historii Małgorzaty Kur.
     Prace nad projektem przebiegały w kilku etapach. Najpierw uczniowie byli zapoznani przez wychowawcę z twórcami państwa polskiego. Następnie zostali podzieleni na dwuosobowe zespoły i opracowali zestaw postaci i biografii, z których wyłonili swojego bohatera.
     Uczniowie pod opieką nauczyciela udali się do biblioteki szkolnej i zapoznali się ze zbiorami. Mogli wypożyczyć odpowiednią literaturę, pracować na miejscu albo kserować dokumenty.
     Spośród kanonu twórców polskości młodzież wybrała: Lecha Wałęsę, Józefa Piłsudskiego, Tadeusza Kościuszkę, Jana Pawła II, Jozefa Bema, Jana III Sobieskiego, Adama Czartoryskiego, Królową Jadwigę, Emilię Plater, Marię Konopnicką, Ignacego Mościckiego, Władysława Andersa.
     Uczniowie przedstawiali postać przez pracę graficzną w charakterystycznej dla niej sytuacji dziejowej.
     Wysiłek młodzieży został nagrodzony ocenami z języka polskiego.
     Cel projektu został osiągnięty. Uczniowie zapoznali się z postaciami historycznymi, pogłębili wiedzę, zainteresowali się historią i literaturą, analizowali i interpretowali źródła, wzbudzili swoją tożsamość narodową.
     Wyróżniona praca ”Królowa Jadwiga”, to dzieło Klaudii Olęckiej i Alberta Skorupińskiego. Gratulujemy!


PROJEKT EDUKACYJNY KLAS 3 TD oraz 3 TF


     Od 14 listopada do 22 grudnia 2016r. klasy 3TD oraz 3TF brały udział w projekcie edukacyjnym zatytułowanym „Zaprojektuj plan 1-tygodniowej wycieczki po kraju, w którym językiem urzędowym jest język angielski.” Efektem pracy młodzieży jest wystawa prac umieszczona w holu pierwszego pietra w naszej szkole, którą można oglądać już od 06 stycznia 2017r. Instalacja odkrywa przed społecznością szkolną takie miejsca jak zakamarki Dublina, zamki Irlandii, Narodowe Parki w Stanach Zjednoczonych oraz wiele innych ciekawych miejsc. Każda praca posiada komentarze i opisy w języku angielskim. Wszelkie materiały do przygotowania projektu zapewniła biblioteka szkolna a panie pracujące w bibliotece – pani Małgorzata Leszczyńska oraz pani Zuzanna Domańska służyły pomocą w doborze odpowiedniej literatury. Realizując projekt młodzież współpracowała z nauczycielem geografii – panią Irminą Bryłką oraz nauczycielem języka angielskiego – panią Agnieszką Dulepską –Staniszewską.


PROJEKT "KOBIETA KWIAT" - INSPIRACJA KWIATAMI W STYLIZACJI FRYZURY DAMSKIEJ
Czas realizacji: 25.01.2016 do 03.03.2016.
Koordynatorem i pomysłodawcą była p.Barbara Spychalska a współpracowali p. Beata Wach- Mińkowska , p.Ewa Mierzwa i p. Anna Ciecierska

Celem projektu było poszerzenie i rozwijanie umiejętności manualnych, rozbudzenie poczucia piękna i estetyki oraz podwyższenie motywacji do działań W projekcie brały udział zespoły utworzone z uczniów klas trzecich technikum liczące od 2 do 3 osób.
Opis projektu
Propozycją projektu był szkic w ołówku. Projekt miał być wykonany na kartonie A3; techniką kredki, farby, kolażu – techniki można było łączyć.
Efektami projektu było poszerzenie wiedzy i umiejętności poznawczych uczniów. Uczniowie bardzo chętnie uczestniczyli w projekcie. Zaletą projektu według młodzieży była możliwość wykazania się kreatywnością, zdolnościami artystycznymi. Ważna dla uczniów była także zdrowa rywalizacja i zdobycie przez nich pozytywnych ocen z przedmiotu.
Wykonane prace projektowe odznaczały się dużą pomysłowością i zróżnicowaniem zastosowania technik wykonania. Uczniowie realizowali projekt z ogromnym zapałem i zaangażowaniem. Współpraca w grupach przebiegała bardzo sprawnie i bez zakłóceń. Uczniowie wspierali i uzupełniali się nawzajem. Tworzenie prezentacji multimedialnej usprawniło pracę młodzieży w programach komputerowych. Prace były wystawione do prezentacji w sali przedmiotowej.


PROJEKT "KOBIETA NATURA" - INSPIRACJA MODĄ FRYZJERSKĄ
     Projekt był realizowany w dniach: 18-01-2016 do 26-02-2016. Pomysłodawczynią i koordynatorem projektu była p. Beata Wach-Mińkowska, a współpracowali z nią nauczyciele zawodu - p. Ewa Mierzwa, p. Barbara Spychalska i p. Piotr Olszewski. W projekcie brały udział zespoły utworzone z uczniów klas drugich i trzecich technikum liczące od 2 do 3 osób. Efektami projektu było: poszerzenie wiedzy i umiejętności poznawczych uczniów oraz podwyższenie motywacji do działania.

Uczniowie wykonują projekty na kartonach A4.
Elementy kluczowe:
1. projekt graficzny wykonany techniką ołówka lub kredki
2. fryzura wykonana z pasków do culingu lub naturalnych elementów
3. możliwe jest zastosowanie różnego rodzaju dodatków w postaci tkanin, ozdób lub pakuł hydraulicznych
4. mocowanie elementów przy zastosowaniu pistoletu klejowego, taśmy dwustronnie klejącej, kleju typu wikol.
5. fryzura musi być przestrzenna i tak umocowana, aby nie traciła swojej formy w pozycji wiszącej i leżącej.


PODSUMOWANIE PROJEKTÓW LIFE SKILLS
     W roku szkolnym 2014/2015 oraz 2015/2016 nasza szkoła zrealizowała 4 projekty społeczne w ramach programu „Life Skills – trening kompetencji społecznych”. Opiekunami projektów społecznych byli nauczyciele Zespołu Szkół Odzieżowych, Fryzjerskich i Kosmetycznych nr 22: pani Magdalena Pietrzak, pani Agnieszka Olszewska i pani Ewa Mierzwa. Projekty realizowały następujące klasy:
  • 2TB – „Pomagamy nie zabijamy” – projekt w schronisku dla zwierząt oraz „Mikołajki w domu dziecka”
  • 3TE – Piknik w Domu Samotnej Matki – dzień dziecka”
  • 3ZA – „Wystarczy chcieć” – usługi fryzjerskie w domu samopomocy społecznej
     Dnia 17 lutego młodzież wraz z opiekunami wzięła udział w uroczystej Gali Finałowej podsumowującej realizację projektów. Gala odbyła się w Auli im. A. Mickiewicza Auditorium Maximum Uniwersytetu Warszawskiego przy Krakowskim Przedmieściu. Podczas Gali zostały wręczone certyfikaty. Każdy uczestnik otrzymał drobny upominek związany z Life Skills. Oprócz części oficjalnej zaplanowany był krótki występ artystyczny przygotowany przez finalistę „Mam Talent” Łukasza Jemiołę wraz z grupą improwizacyjną związaną z Teatrem Starym w Lublinie. Po zakończeniu części oficjalnej czekał na nas lunch i słodki poczęstunek.


MIKOŁAJKI W DOMU DZIECKA
     Dnia 6 grudnia klasa 2TB zrealizowała drugi projekt Polskiej Fundacji Dzieci i Młodzieży Life Skills pt „Mikołajki w domu dziecka”. W projekcie uczestniczyli: Aleksandra Gondolewska (wspaniały lider grupy), Julia Frątczak, Julia Kuczera, Dominika Zielińska, Mateusz Machnik, Joanna Szewczyk – Terlecka, Anna Laufer i Adrianna Jannasz. Projekt koordynowała pani Magdalena Pietrzak. Pomocy udzieliła pani Małgorzata Kopczyńska i pani Iwona Włoskowicz wraz z klasą 2TA. Przygotowania do projektu trwały długo. Każda osoba biorąca udział w projekcie miała przydzielone zadanie. Musieliśmy sporządzić budżet, zaplanować zakupy, przygotować konkursy odpowiednie dla dzieci w różnym wieku, upiec ciasta i spakować podarunki dla dzieci domu dziecka. Naszym celem było wywołanie uśmiechu na twarzach dzieci, poprzez spędzenie z nimi tego pięknego przedświątecznego czasu. Dzieci uczestniczyły w zabawach sprawnościowych oraz konkursach tematycznych np. wiedzy o Bożym Narodzeniu. Każdy uczestnik otrzymał dyplom oraz paczkę ze słodyczami. Dużym zainteresowaniem cieszyło się malowanie bombek, wycinanie ozdób świątecznych oraz dekorowanie świetlicy. Był również czas na rozmowy z dziećmi. Wychowankowie domu opowiadali o swoich planach i marzeniach… z rozmów dowiedzieliśmy się, że wychowankowie domu uczęszczają do przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjów, szkół zawodowych, techników, liceów. Wiemy, że wychowawcy motywują ich do systematycznej nauki i wspierają ich rozwój. Cieszymy się, ze wspólnie spędzonego czasu.


POMAGAMY - NIE ZABIJAMY!
     Dnia 27 listopada odbyła się realizacja projektu społecznego Polskiej Fundacji Dzieci i Młodzieży Life Skills. pt „Pomagamy - nie zabijamy”. W projekcie uczestniczyli uczniowie klasy 2TB: Albert Skorupiński (wspaniały lider grupy), Antonina Podgórska, Klaudia Olęcka, Andżelika Kulig, Dorota Czekalska, Karol Niwiński, Franciszek Pilaszek, Bartosz Ryszewski, Julia Betko, Weronika Rakowska, Klaudia Rosiak, Karolina Ścioch i Olga Chrobak. Cały projekt koordynowała wychowawczyni klasy pani Magdalena Pietrzak. Dodatkowe wsparcie dała pani Małgorzata Kopczyńska.
     Celem projektu była pomoc dla zwierzaków schroniska Pod Psim Aniołem. Projekt składał się z kilku etapów. Najpierw lider grupy podzielił tak zadania aby każda osoba włożyła swój wkład w pracę zespołu. W październiku została zorganizowana zbiórka żywności oraz przyborów dla zwierząt. Dzięki wsparciu nauczycieli oraz uczniów naszej szkoły zbiórka zakończyła się ogromnym sukcesem. Dziękujemy pani Izabelli Sarnie oraz pani Hannie Modrak za wsparcie naszej akcji. Uczniowie którzy okazali serce to Martyna Majer, Pamela Parafińczuk, Justyna Wiśniewska, Aleksandra Odolska, Natalia Przyborowska, Karolina Nercz, Elwira Strzelczyk, Aleksandra Mróz, Sandra Karwowska, Maja Leszczyńska, Emilia Kowalska, Dominika Bożek, Karolina Pokrywka, Dominika dębska, Barbara Pakuła, Kowalska Marlena, Nikola Drobyszew. Z funduszy jakie otrzymaliśmy zakupiliśmy materiał do uszycia posłań dla zwierzaków (niektórzy z nas szyli posłania do późnych godzin nocnych). Dodatkowo zakupiliśmy smycze, obroże, miseczki karmę.
      W dniu projektu pojechaliśmy do schroniska aby przekazać rzeczy. Każdy z nas wziął zwierzę na 40 minutowy spacer. Po spacerze obejrzeliśmy schronisko i porozmawialiśmy z pracownikami placówki. Podczas realizacji projektu społecznego w schronisku Pod Psim Aniołem przeprowadziliśmy wywiad z pracownikiem placówki. Dowiedzieliśmy się kilku ciekawych rzeczy. Osoba, która chce adoptować zwierzaka musi mieć ukończone 18 lat. Ważną sprawą jest to, że zwierzęta oddawane do adopcji nie mogą mieszkać na dworze i nie mogą być na stałe przywiązane na łańcuchu. Adoptowany pupil ma podstawowe szczepienia oraz jest odrobaczony. Z osobą, która jest zdecydowana na adopcję przeprowadzany jest wywiad mający na celu poznanie przyszłego właściciela oraz warunków w jakich będzie przebywał zwierzak. Po wywiadzie umawiane jest spotkanie w domu osoby u której będzie przebywał kot lub pies. Jeśli pracownicy schroniska stwierdzą, że warunki są dla zwierzęcia są odpowiednie, dochodzi do adopcji. Najczęściej adoptowane są młode zwierzęta. Tym starszym trudno jest znaleźć dom. Młode zwierzęta znalezione np. na ulicy są przetrzymywane w lecznicach aby uniknąć zarażenia. Schroniska otrzymują dużą pomoc od szkół i od osób prywatnych. W lato ta pomoc jest znacznie mniejsza. Praca w schronisku jest ciężka. Codziennie trzeba sprzątać boksy, roznosić karmę i dolewać wody. Najciężej jest w zimie, kiedy trzeba odśnieżać i odkuwać lód. Pracownicy są przyzwyczajeni do trudnych warunków panujących w schronisku. Aby zostać pracownikiem schroniska, nie trzeba kończyć specjalnej szkoły. Może nim zostać każdy kto kocha zwierzęta. Mile widziani są zootechnicy oraz wolontariusze.


INSPIRACJA FRYZURĄ HISTORYCZNĄ - Z HISTORIĄ ZA PAN BRAT

     Projekt był realizowany w roku szkolnym 2013/2014. Pomysłodawczynią i koordynatorem projektu była p. Beata Wach-Mińkowska, a współpracowali z nią nauczyciele zawodu - p. Ewa Mierzwa, p. Barbara Spychalska i p. Piotr Olszewski. W projekcie brały udział zespoły utworzone z uczniów klas drugich technikum liczące od 6 do 8 osób.
     Efektami projektu było: poszerzenie wiedzy i umiejętności poznawczych uczniów oraz podwyższenie motywacji do działania. W czasie realizacji projektu powstały: dokumentacja, prezentacje multimedialne na temat epoki historycznej oraz prezentacja poszczególnych etapów prac podejmowanych przez uczniów.
     W naszej galerii można zobaczyć szkice zaplanowanych przez uczniów fryzur a także prace będące realizacją ich pomysłów.


LIFE SKILLS - UROCZYSTA GALA

     Dnia 11 lutego na uroczystej gali w Auli Adam Mickiewicza na Uniwersytecie Warszawskim uczennice naszej szkoły odebrały certyfikaty za udział w projekcie Polskiej Fundacji Dzieci i Młodzieży Life Skills. Dziewczęta zrobiły projekt społeczny w Domu Samotnej Matki "My zadbamy o czas dla Mamy" oraz zorganizowały piknik dla dzieci. Fundacja Dzieci i Młodzieży nagrodziła wszystkich uczestników certyfikatami. Dziewczęta wzięły również udział w projekcie na Innowację techniczną za co również odebrały specjalne certyfikaty. Cieszy fakt że młodzież chętnie bierze udział w akcjach społecznych działając na rzecz różnych organizacji pomagając innym ludziom.


PRZEZ TRENING DO SUKCESU - MŁODY FRYZJER

      Dnia 18 grudnia 2013 roku, uczennice naszej Szkoły - Kamila Lipka, Natalia Hakowska i Patrycja Dybcio we współpracy z Polską Fundacją Dzieci i Młodzieży i pod opieką nauczycieli (Beata Wach-Mińkowska i Agnieszka Olszewska) zaprezentowały projekt na innowację techniczną - Przez trening do sukcesu - Młody fryzjer.
      Wykonany projekt główki treningowej z zamocowanymi ruchomymi elementami ma pomagać młodym adeptom sztuki fryzjerskiej w rozwoju umiejętności. Chociaż konkurencja była duża mamy nadzieję że nasz projekt zrobił dobre wrażenie na Jury.
      Ogłoszenie wyników nastąpi niebawem a wręczenie nagród i podziękowań na uroczystej gali 11 lutego 2014 roku na Uniwersytecie Warszawskim. Zmagania naszych Uczennic swoją obecnością i dobrym słowem wspierała Pani Dyrektor Magdalena Jarosińska.


PRZEZ TRENING DO SUKCESU - MŁODY FRYZJER
Projekt na Innowację Techniczną we współpracy z Polską Fundacją Dzieci i Młodzieży.



      Nasza Szkoła bardzo prężnie współpracuje z Polską fundacją Dzieci i Młodzieży.
     Dwukrotnie realizowaliśmy projekt społeczny w ramach Life Skills - trening umiejętności społecznych. Jeszcze w tym roku, w czerwcu, zakończyliśmy realizacją takiego projektu "O czas dla mamy, my zadbamy!".
     W październiku część uczennic z klasy IV TE, kontynuujuąc współpracę z fundacją kwalifikuje się do kolejnego etapu projektu, tym razm projektu na Innowację Techniczną. Projekt nosi tytuł "Przez trening do sukcesu - młody fryzjer", uczennice podjęły się w ramach projektu udoskonalenia główki treningowej tak, aby pomogła w nauce upinania fryzur, pokazała również proces powstawania fryzury.
      Cieszymy się, że na tym etapie ów Projekt został doceniony przez Jury fundacji i możemy realizować nasze pomysły.
     Następnym krokiem będzie wykonanie prototypu główki treningowej. Jeśli wykonany prototyp zostanie pozytywnie oceniony przez Jury, zakwalifikujemy się do ścisłej czołówki zgłoszonych prac. Trzymajmy kciuki za nasze uczennice!



O CZAS DLA MAMY, MY ZADBAMY!
     Uczennice klasy III TE w dniu 29 czerwca 2013 r. prowadziły dwa projekty w Domu samotnej matki i dziecka na warszawskiej Pradze przy ulicy Szymanowskiego. Fundusze na realizację projektu otrzymały od Polskiej Fundacji Dzieci i Młodzieży - Life Skills - Trening Umiejętności Społecznych.
     W ramach projektu uczennice zorganizowały piknik dla dzieci oraz upiększanie mam. Spotkały się z ogromną wdzięcznością Pani Kierownik, mam oraz wszystkich dzieciaków.

 

 

 





LIFE SKILLS – TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH
          W roku szkolnym 2009/2010 uczniowie Zespołu Szkół Odzieżowych, Fryzjerskich i Kosmetycznych Nr 22 uczestniczyli w I warszawskiej edycji programu „ LIFE SKILLS – Trening Umiejętności Społecznych” przy współpracy z Polską Fundacją Dzieci i Młodzieży.
Celem programu jest rozwinięcie wśród młodzieży umiejętności, które w dalszej perspektywie zwiększą możliwości młodych ludzi na znalezienie miejsca na rynku pracy, a także wpłyną pozytywnie na jakość życia osobistego.

Komponenty Programu

Program składa się z dwóch części. Pierwsza część, teoretyczna, to cykl 33 lekcji, podczas których uczniowie szkoleni są w trzech obszarach Umiejętności Życiowych (Life Skills):
  • Rozwój osobisty, rozumiany jako umiejętność adekwatnej oceny własnych zasobów, stawiania celów, umiejętności przywódczych;
  • Rozwiązywanie problemów, rozumiane jako umiejętności komunikacyjne, budowanie porozumienia, zarządzanie konfliktem;
  • Rozwój umiejętności pracowniczych, rozumiany jako umiejętność pracy w grupie, etyka pracy, zdolność oceny i podejmowania ryzyka, zarządzanie projektem, czasem i finansami.
Przykładowe tematy lekcji: Zarządzanie emocjami, Rozumienie i wykonywanie poleceń, Szacunek do siebie i innych, Jak zrobić dobre pierwsze wrażenie?, Zarządzanie projektem, Rozpoznawanie i odpowiadanie na mobbing, Stać się dobrym członkiem zespołu, Prawa pracownika.

Druga część, praktyczna, to realizacja projektów młodzieżowych, stworzonych przez uczniów w trakcie trwania programu, aby także w praktyce mogli nauczyć się pracy w grupie oraz pracy metodą projektu. Realizując projekty wedle własnych pomysłów, w grupach minimum 5-osobowych, młodzi ludzie nie tylko zdobywają umiejętności życiowe, będące celem programu, ale i pomagają innym żyć lepiej i ciekawiej. Projekt zakłada zaangażowanie nie tylko społeczności szkolnej, ale także lokalnej (rodziny uczniów, lokalne świetlice, domy dziecka, kluby itp.). Zgodnie z hasłem „Samodzielni, ale nie samotni”, które przyświeca działaniom Polskiej Fundacji Dzieci i Młodzieży, projekty są realizowane przez ich autorów samodzielnie, ze wspierającą osobą dorosłą (nauczycielem), która czuwa nad przebiegiem prac.

W dniu 22 maja 2010 roku uczniowie, uczestniczący w programie „Trening Umiejętności Społecznych”, zrealizowali samodzielnie projekt uczniowski. Projekt pod tytułem „Baw i ucz się” został skierowany do podopiecznych Domu Dziecka Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi w Warszawie przy ulicy Wałuszewskiej 48. Uczniowie przygotowali dla dzieci konkursy z nagrodami, poczęstunek. Był to wspaniały dzień, pełen zabawy i uśmiechu. Uczniowie planują nawiązać dalszą współpracę z Domem Dziecka.

I trochę zdjęć z naszej działalności w Domu Dziecka - Do obejrzenia tutaj

W dniu 2 czerwca 2010 roku w Pałacu Kultury i Nauki odbyło się oficjalne zakończenie I warszawskiej edycji programu „LIFE SKILLS – Trening Umiejętności Społecznych”. W trakcie uroczystości uczniowie naszej szkoły zaprezentowali swój projekt „Baw i ucz się” zaproszonym gościom: przedstawicielom Credit Suisse, członkom Rady Ekspertów programu, przedstawicielom władz lokalnych i wydziału edukacji, dyrektorom szkół oraz pozostałym uczniom i nauczycielom. Uczniowie uczestniczący w programie, realizowanym przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży, otrzymali certyfikaty oraz zaświadczenia: